Thursday, September 29, 2011

the launching of I Read in Chamber

this will be my first post! yeahh..welcome to "I read in Chamber"

sebab utama blog ni adalah sebagai catatan perjalanan kisah hidup aku sendiri yang akan melalui satu lagi peringkat atau tahap dalam hidup aku..semua ni terlalu istimewa kerana apa yang bakal aku lalui akan merubah hampir keseluruhan hidup ku dan aku berharap aku mampu melalui perjalanan yang panjang ini...kat sini semua akan aku ceritakan tentang kebodohan, kelemahan aku...u may laugh or think how idiot i am..but these all are what i learn and should learn....moga - moga catatan ini juga mampu menjadi panduan dan ingatan serta pengajaran untuk aku.....

I READ IN CHAMBER adalah khusus untuk pelajar - pelajar lepasan undang - undang mengikuti latihan praktikal selama 9 bulan ok! we call it as "chambering"..actualy perkataan chambering ni hanya diguna pakai di Malaysia sahaja..internationaknya we call it as read inchamber..heheheh....latihan ini semua termasuklah melayakkan golongan ni masuk ke mahkamah. kiranya sebagai latihan awal untuk kami meneruskan cita-cita sebagai peguambela & peguamcara. sebelum tu benda pertama sekali adalah kena dapatkan firma guaman dan seorang "master"..master ni kira senior lawyer yang dah praktis selama lebih 7 tahun..kalau kurang tak boleh...tu lah alkisahnya......

disclaimer :
semua cerita di dalam blog ini adalah pengalaman penulis sendiri malah mungkin ada nama- nama yang terlibat adalah rekaan semata-mata...apa yang ditulis adalah hanya sekadar pengalaman dan juga pendapat penulis sendiri yang tidak bermaksud untuk menyinggung perasaan atau memburukkan mana-mana pihak...

i dont mind if u not read even follow or browse this blog!

i will put the date when it happen because the post may be posting late than the real date (atas sebab-sebab yag tak dapt dielakkan -busy-)

I READ IN CHAMBER

2 comments:

  1. 9 months means lots of thing 2 write..huhuhu....

    ReplyDelete
  2. true...dah tu kalau sehari tak tulis..means ak malas la nak tulis utk hari ke - 2...dan seterusnya..hahaha...

    ReplyDelete